To Oil Trading και τα δεξαμενόπλοια αποθήκευσης

Share Button

plus500-petrelaioΚαθώς οι τιμές του αργού πετρελαίου συνεχίζουν να παρασύρονται πτωτικά από την παγκόσμια υπερπροσφορά που δεν παρουσιάζει σημάδια υποχώρησης, οι traders πετρελαίου ενδέχεται να αναζητήσουν μερικά κέρδη στη… θάλασσα.

Σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg, στην οποία συμμετείχαν 4 traders, ένα ναυτιλιακό γραφείο και μια εταιρεία ναύλωσης, η διάρθρωση της αγοράς του αργού πετρελαίου τύπου Brent, που χρησιμοποιείται ως δείκτης αναφοράς για περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου πετρελαίου, καθιστά πλέον βιώσιμη την αποθήκευση των αποθεμάτων σε πλοία με στόχο την αποκόμιση κερδών από την πώλησή τους έξι μήνες αργότερα.

Περίπου πέντε έως 10 δεξαμενόπλοια έχουν ναυλωθεί πιθανότατα για την αποθήκευση πετρελαίου κοντά στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με τον Jonathan Lee, διευθύνοντα σύμβουλο της Tankers International.

Το αργό διευρύνει τις απώλειές του καθώς τα μέλη του OPEC διαφωνούν σχετικά με το όριο της παραγωγής διακινδυνεύοντας τις προσπάθειες του Οργανισμού να περιορίσει την υπερπροσφορά. Ωστόσο οι traders μπορούν να αποκομίσουν κέρδη μέσω της αποθήκευσης φορτίων στη θάλασσα, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει δυνατότητα βιώσιμου contago -μια διάρθρωση αγοράς στην οποία το πετρέλαιο για σημερινή παράδοση είναι φθηνότερο από αυτό της μελλοντικής παράδοσης. Η διαφορά θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη για να καλύπτει το κόστος της ενοικίασης πλοίου που θα κρατήσει τα αποθέματα μέχρις ότου να μπορούν να κατοχυρωθούν κέρδη με την πώληση.

Η ναύλωση έξι μηνών ενός πολύ μεγάλου πετρελαιοφόρου που μπορεί να μεταφέρει περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου θα κόστιζε 32.000 δολ. έως 35.000 δολ. την ημέρα, σύμφωνα με το ναυτιλιακό γραφείο και την εταιρεία ναύλωσης που συμμετείχαν στην έρευνα του Bloomberg. Αυτό ισοδυναμεί με 2,85 δολ. έως 3,15 δολ. το βαρέλι. Τo συμβόλαιo παράδοσης Ιανουαρίου του Brent διαπραγματεύεται αυτή την ώρα στα 47,46 δολ. το βαρέλι, ήτοι χαμηλότερα σε σχέση με το συμβόλαιο του Ιουλίου που διαπραγματεύεται στα 51,18 δολάρια στο Χρηματιστήριο ICE του Λονδίνου.

Αναλυτής της FGE για την αγορά πετρελαίου σχολιάζει ότι “η διεύρυνση τoυ φαινομένου contango στην αγορά του Brent έχει οδηγήσει στο άνοιγμα ενός παραθύρου ευκαιρίας για βιώσιμη θαλάσσια αποθήκευση”.

Ενώ η ζήτηση για πλοία αποθήκευσης είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με τις αρχές του 2015, μερικοί traders έχουν “έκλεισαν” από τα μέσα Δεκεμβρίου και για διάστημα 4-6 μηνών μια σειρά από πιο παλιά κοντά στην Σιγκαπούρη, είπε ο Lee της Tankers International, η οποία μεταφέρει πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο με ένα στόλο πολύ μεγάλων πετρελαιοφόρων που ανήκουν σε ανεξάρτητους εφοπλιστές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οίκοι συναλλαγών συμπεριλαμβανομένων της Vitol Group, της Koch Supply & Trading και της Glencore, καθώς και οι βραχίονες συναλλαγών της BP και Royal Dutch Shell, άντλησαν συλλογικά δισεκατομμύρια δολάρια το 2008-2009 συσσωρεύοντας πετρέλαιο στη θάλασσα.

Πηγή: Capital.gr

Share Button

Tagged with:

Leave a Comment

Το forex, τα CFD's και τα Binary Options είναι προϊόντα με μόχλευση και μπορεί να επιφέρουν απώλεια του συνόλου της αρχικής σας κατάθεσης.
Tέτοιες συναλλαγές μπορεί να μην ενδείκνυνται για εσάς. Βεβαιωθείτε ότι αντιλαμβάνεστε πλήρως τους κινδύνους που ενέχουν.


Copyright © 2015. All Rights Reserved. www.1forex.gr